Main Menu

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

Triathlon jest specyficzną dyscypliną. Jedna a składa się z trzech różnych dyscyplin bardzo od siebie odbiegających. Sprawia to, że triathlon jest z jednej strony dyscypliną bardzo prostą a z drugiej bardzo złożoną. Prostota polega tu na tym, że ukończenie krótkodystansowego wyścigu jest dostępne niemal dla każdego i wymaga niewielkiego wysiłku. Złożoność zaś pojawia się wówczas, kiedy, młody adept triathlonu zapragnie poprawić swoje wyniki. Wówczas pojawiają się pytania, jak trenować? Czy wszystkie dyscypliny codziennie? Jak długo powinien trwać trening? Dlaczego jestem cały czas zmęczony? Jak powinienem się odżywiać? Jaka jest najlepsza kombinacja treningów?

Pierwszą podstawową zasadą jest traktować triathlon jako jedną dyscyplinę, przecież na zawodach jest to jeden wyścig, dlaczego więc trenować jak do trzech oddzielnych wyścigów.

Wyznacz sobie wyraźny cel. Cel który nie jest pobożnym życzeniem ale do jego osiągnięcia potrzeba jest trochę wysiłku. Pamiętaj żeby do głównego celu dążyć małymi kroczkami. Najlepiej też jest sprawdzić swój stopień wytrenowania rozpoczynając od np. testów Coopera aby określić swoje słabe strony i nad nimi skupić się w pierwszej kolejności.

Mierz swoje postępy w trakcie cyklu treningowego tak, żebyś był pewien że twoja kondycja się poprawia.

Trenuj tylko tyle ile jest potrzeba do osiągnięcia postępów. Jak czujesz że powinieneś zmniejszyć obciążenie treningowe lub przerwać trening, to zrób to. Spowoduje to zmniejszenie prawdopodobieństwa przetrenowania i łapania urazów.

To są podstawowe zasady które należy stosować niezależnie od poziomu wytrenowania zawodnika.

Załączone tu programy treningowe są tylko materiałem poglądowym, który należy dostosować do indywidualnego poziomu wytrenowania, postawionych celów i możliwości zawodnika.

 

Back to top